Magdalena Duszyńska
psycholog, interwent kryzysowy
Konsultacja indywidualna:
200 zł / 50 min.
Wizyta domowa:
250 zł / 50 min.
Magdalena Duszyńska
psycholog, interwent kryzysowy
Bio
Jestem psychologiem, interwentem kryzysowym i trenerem. Pracuję głównie w obszarze relacji między dorosłymi a dziećmi. Wspieram rodziców w dbaniu o empatyczną komunikację z dzieckiem i w odkrywaniu, że za zachowaniem dziecka stoi ukryta potrzeba i przeżywane emocje. Mam głębokie przekonanie, że to rodzic jest ekspertem od swojego dziecka i w gabinecie wspólnie poszukujemy strategii oraz rozwiązań, które sprawdzą się w danej rodzinie. W swojej pracy kieruję się założeniami Rodzicielstwa Bliskości. Wykorzystuję także elementy metody Self-Reg. Pracuję w przedszkolach i żłobkach, jednocześnie wspierając dzieci, ich rodziców oraz kadrę.
Jako interwent kryzysowy w trakcie szkolenia, wspieram młodzież i dorosłych w momentach trudnych. Towarzyszę im w procesie uruchamiania zasobów, które pozwolą przeżyć sytuację kryzysową. Kryzysem nazywamy szczególny stan emocjonalny, w którym czujemy zachwianie równowagi na skutek jakiegoś przełomowego momentu bądź zmiany w naszym życiu, na przykład: śmierci bliskiej osoby, choroby, zmiany lub utraty pracy, wypadku.
Prowadzę także warsztaty w sektorze edukacji dla uczniów, rodziców oraz pedagogów w zakresie psychologii nowych technologii i cyberprzemocy. Jestem ekspertem we wrocławskiej Cyberporadni, koordynowanej przez Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego. Wspieranie najmłodszych w zakresie mowy nienawiści i zagrożeń w sieci jest moją misją.
Wykształcenie
-
Kurs roczny Interwencji Kryzysowej (Instytut Terapii Poznawczo-Behawioralnej)
-
Studium Psychoterapii dzieci i młodzieży, Wrocławski Instytut Psychoterapii
-
Psychologia, studia jednolite pięcioletnie, Uniwersytet SWPS WZ we Wrocławiu
-
Przygotowanie Pedagogiczne – Studia Podyplomowe na Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu
-
Szkoła Trenerów Biznesu “Moderator”
-
Studium Projektowanie Interakcji Człowiek i Technologia, Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu
-
Kurs: Terapia behawioralna w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju i zachowania w oparciu o techniki Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ)
-
Kurs Uzależnienia behawioralne (organizowany przez Karan)
-
Kurs Praktyczne aspekty pracy z pacjentem
-
Zintegrowany model psychoterapii dzieci i młodzieży
-
Wspieranie dzieci w regulacji emocji
-
Fazy rozwoju dziecka i cykle życia rodziny. Etiologia zaburzeń psychicznych w okresie rozwojowym.
-
Self Regulation dla Specjalistów
Doświadczenie zawodowe
- psycholog-ekspert w projekcie “Poradnictwo ds. uzależnień od internetu”;
- we współpracy z Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego; anonimowa linia telefonicznego wsparcia;
- dzielanie pomocy interwencyjnej z zakresu psychologii nowych technologii, cyberuzależnień i cyberprzemocy
- psycholog dziecięcy w filii żłobków
- psycholog dziecięcy w przedszkolu
- prezes Fundacji Miej Więcej, której celem działań jest wspieranie innych i pomoc ludziom w realizowaniu ich dróg rozwoju
- trener umiejętności miękkich (praktyka własna)
- konsultacje psychologiczne we współpracy z wieloma organizacjami i fundacjami
Zakres konsultacji i terapii
Zakres konsultacji i terapii dzieci i młodzieży:
- cyberprzemoc i nowe technologie w życiu młodzieży, uzależnienia (od gier, od internetu)
- trudności wychowawcze, trudności rozwojowe, trudności szkolne
- trudności adaptacyjne
- trudności związane z zaniżoną samooceną, brakiem pewności siebie
- trudności dotyczące zaburzeń nastroju, stanami depresyjnymi, brakiem chęci do działania, brakiem motywacji
- stany lękowe, nadmierny stres, problemy ze snem
- zachowania agresywne, antyspołeczne, buntownicze
- trudności związane z pieczą zastępczą i adopcją
- trudności związane z rozwodem rodziców
- kryzysy życiowe i emocjonalne w okresie dojrzewania
- chęć poznania i zrozumienia siebie
- trudności z radzeniem sobie z emocjami
- trudności w nawiązywaniu relacji
- wsparcie w przeżywaniu żałoby
Zakres konsultacji i terapii dorosłych:
- kryzysy emocjonalne i życiowe (np. utrata pracy, żałoba, rozwód, zmiany życiowe)
- brak motywacji do zmiany, trudności z podejmowaniem decyzji
- obniżenie nastroju, przedłużające się uczucie smutku, zamartwianie się
- trudności z kontrolą i regulacją emocji (np. agresja, autoagresja)
- trudności w relacjach (rodzinnych, przyjacielskich, zawodowych)
- trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji międzyludzkich
- trudności radzenia sobie ze stresem, napięciem
- poczucie bezradności
- trudności z asertywnością, wyznaczaniem granic
- obniżone poczucie własnej wartości, pewności siebie
- samorozwój (potrzeba lepszego poznania siebie i swoich potrzeb oraz celów życiowych)