fbpx

Katarzyna Wnuk

psycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny

kamila-sidorowicz
Konsultacja indywidualna:
200 zł / 50 min.

Katarzyna Wnuk

psycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny

Bio

Jestem psychologiem i psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym w procesie certyfikacji. Prowadzę konsultacje indywidualne młodzieży oraz osób dorosłych. Jestem członkiem PTTPB (Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej). Specjalizuję się w pracy z osobami w kryzysie, doświadczającymi lęku, straty, obniżenia nastroju i samooceny. W pracy korzystam głównie z metod poznawczo-behawioralnych jednak dostosowuję narzędzia pracy do pacjentów. Włączam do swojej pracy metody należące do trzeciej fali (ACT, DBT). W pracy najważniejsze są dla mnie relacja terapeutyczna, szukanie nowych metod pomocowych oraz indywidualne podejście do pacjenta. Stale rozwijam swoje umiejętności uczestnicząc w warsztatach, konferencjach i szkoleniach.

Wykształcenie
  • Szkoła Psychoterapii Poznawczo – Behawioralnej Uniwersytetu SWPS pod kierownictwem dr Agnieszki Popiel i dr Ewy Prągłowskiej
  • Psychologia, specjalność: psychologia kliniczna i psychologia biznesu, Uniwersytet SWPS
  • Przygotowanie pedagogiczne, Dolnośląska Szkoła Wyższa
  • Zorientowana na traumę terapia poznawczo-behawioralna PTSD (Trauma-focused CBT), ze szczególnym uwzględnieniem pierwszej pomocy psychologicznej, diagnozy PTSD i zaburzeń potraumatycznych, metoda przedłużonej ekspozycji (Prolonged Exposure) we wszystkich grupach wiekowych (Szkolenie – SWPS)
  • Program pracy własnej Self Practice/Self Reflection (SP/SR) w podejściu akceptacji i zaangażowania (warsztaty – Instytut Terapii Poznawczo-Behawioranlej)
  • Terapia poznawczo-behawioralna i terapia schematów (warsztaty – Fundacja Inspirator)
  • Wprowadzenie do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w nurcie poznawczym – (szkolenie – Akademia Praktyka TherapyTools)
  • Jak pracować z osobami transpłciowymi i niebinarnymi – dysforia płciowa i proces korekty płci (szkolenie – Szkoła Psychoterapii DIALOG)
  • Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży (szkolenie – Ginemedica)
  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS) z dziećmi i młodzieżą w ujęciu całościowym (kurs – Centrum TUTOR)
  • Uzależnienia behawioralne (szkolenie – KARAN)
  • Zawód coach (szkolenie – Akademia Biznesu)
  • Coaching oraz rozwój umiejętności wykorzystywania narzędzi coachingowych w pracy z klientem (mentoring – Akademia Biznesu)
  • Interwencja w sytuacji przemocy rówieśniczej. Metoda Wspólnej Sprawy wg Kena Rigbiego (szkolenie ORE)
  • Uwarunkowania psychologiczne i rozwojowe dzieci cudzoziemskich (szkolenie – Fundacja Ukraina)
  • Terapia dziecka z autyzmem (szkolenie – Centrum Terapii PROMITIS)
  • Praca z dzieckiem z trudnościami (konferencja i warsztaty – Dolnośląska Szkoła Wyższa)
Doświadczenie zawodowe
  • Prowadzenie psychoterapii indywidualnej w ośrodkach terapeutycznych (Oleśnica, Wrocław)
  • Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna we Wrocławiu
  • Terapeutyczny Punkt Przedszkolny we Wrocławiu
  • Publiczna Szkoła Podstawowa we Wrocławiu
  • Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu
  • Dzienny Ośrodek Psychiatrii i Zaburzeń Mowy dla Dzieci i Młodzieży we Wrocławiu
  • Fundacja Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci
    Zakres konsultacji i terapii
    • trudności w sferze zawodowej, rodzinnej, osobistej
    • zmaganie się z sytuacjami kryzysowymi
    • radzenie sobie ze stratą – doświadczenie żałoby, rozwodu, utraty zdrowia
    • niska samoocena, brak wiary w siebie i w swoje umiejętności
    • praca nad uczuciem przygnębienia, smutku, wypalenia, leczenie depresji
    • praca nad lękiem – zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (OCD), fobie, napady paniki, lęk uogólniony (GAD), PTSD, zamartwianie się, hipochondria
    • wsparcie osób zajmujących się na co dzień osobami z niepełnosprawnością, chorymi, wymagającymi opieki
    • wsparcie osób mających problemy w relacji z partnerem, dzieckiem
    • wsparcie młodzieży mającej trudności szkolne, rówieśnicze
    • problemy ze stawianiem granic, z asertywnością
    • poszukiwanie nowych ścieżek rozwoju, nabywanie nowych umiejętności