FAQ – najczęśiej zadawane pytania
W jakieś sytuacji powinno zgłosić się na konsultacje?
Kiedy czujesz, że dzieje się w Twoim życiu coś niepokojącego, trudnego i potrzebujesz wsparcia i poprowadzenia. Kiedy zdecydujesz, że już dłużej nie chcesz zmagać się z tym w sam_a. Kiedy chcesz wrócić do równowagi, poczuć ulgę i spokój. Nie musisz mieć diagnozy, wiedzieć jak to się nazywa. Po prostu umów się na pierwsze spotkanie a my Cię poprowadzimy.
Czy prowadzicie sesje online?
Oczywiście, zarówno spotkania z psychologiem, terapeutą jak i psychiatrą. Naszą misją jest dotrzeć do każdej osoby, która potrzebuje wsparcia. Badania pokazują, że spotkania online są tak samo skuteczne jak stacjonarne. Sesje online to wygodna forma, niezależnie od tego gdzie jesteś. Wielu naszych klientów mieszka i pracuje za granicą i w różnych częściach Polski. W zespole Mindhill są również specjaliści, którzy ma co dzień mieszkają i pracują za granicą.
A może to nie jest aż tak duży problem, żeby umawiać się do specjalisty? Może poradzę sobie z tym sama?
Coraz częściej obserwujemy, że spotkania z psychoterapeutą stają się wyrazem zadbania o siebie, elementem życia, dobrą praktyką. Dlatego zawsze jest na to dobry czas. Nie musisz czekać, aż zaczniesz tracić grunt pod nogami, aż będziesz w kryzysie. Jeśli chcesz świadome polepszać jakość swojego życia, czuć więcej spokoju i radości na co dzień, żyć na swoich zasadach – umów się na spotkanie.
Jak wybrać odpowiedniego specjalistę?
Na naszej stronie internetowej znajdują się szczegółowe opisy wszystkich specjalistów oraz opinie klientów. Żeby ułatwić Ci wybór stworzyliśmy również obszary wsparcia, do których przypisani są konkretni specjaliści np. stres, depresja, uzależnienia, ADHD. Ponadto na naszym fb i ig możesz znaleźć wiele informacji o specjalistach, bieżących wydarzeniach i codziennym życiu Mindhill. Jeśli trudno Ci zdecydować którego specjalistę wybrać - napisz do nas, chętnie pomożemy.
Jak długo będę czekać na termin spotkania?
W Mindhill oferujemy wsparcie ponad dwudziestu specjalistów. Mimo to nie zawsze jest możliwość zapisania się do wybranego specjalisty z tygodnia na tydzień. W takiej sytuacji proponujemy wpisanie na listę osób oczekujących i informujemy, kiedy zwolni się termin. Druga opcja to propozycja innego specjalisty, który zajmuje się podobną tematyką i prowadzi terapie w tym samym nurcie terapeutycznym. A zatem, jeśli masz gotowość zaufać nam w doborze specjalisty, czas oczekiwania na pierwsze spotkanie nie przekroczy kilku dni. Jeśli sprawa jest naprawdę pilna, potrzeba jest np interwencja w sytuacji kryzysu - powiedz nam o tym, wtedy umówimy sesje z interwentem najszybciej jak to możliwe.
Jak wygląd pierwsza sesja i jak się do niej przygotować?
Przede wszystkim zadbaj o to, by podczas spotkania nic Cię nie rozpraszało, by móc skoncentrować się na sobie i na rozmowie. Nie trzeba szczególnie przygotowywać się do spotkania, specjalista odpowiednio Cię poprowadzi. Jeśli chcesz możesz wcześniej zastanowić się i spisać tematy, obszary, którymi chcesz się zająć.
Ile trwa sesja?
Optymalny czas sesji to 50 minut.
Jak długo potrwa terapia?
To zależy od tego, nad czym chcesz popracować i jak złożony problem rozwiązać. Czasem wystarczy kilka spotkań, a innym razem jest to kilka, kilkanaście miesięcy. Rownież w zależność od rodzaju terapii (tzw. nurtu terapeutycznego) czas trwania jest zróżnicowany. W terapii krótkoterminowej tj. nurt poznawczo-behawioralny czy terapia skoncentrowana na rozwiązaniach ten czas jest krótszy a w terapii długoterminowej tj. nurt psychoanalityczny - trwa dłużej.
Co w sytuacji, kiedy nie mogę pojawić się na sesji?
Sesja może zostać przełożona lub odwołana do 24 godzin przed zaplanowanym terminem. W innym wypadku klient ponosi koszt nieodwołanej wizyty. O wszystkich zasadach informujemy przed pierwszym spotkaniem.
Jak dokonać płatności?
Po umówieniu się na pierwsze spotkanie dostaniesz wiadomość ze wszystkimi potrzebnymi informacjami. Jeśli masz wątpliwości lub coś jest dla Ciebie niejasne – napisz do nas, chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.
Czy mogę dostać fakturę?
Tak, na życzenie klienta wystawiamy fakturę i przesyłamy na wskazany adres e-mail.