dr hab., prof. ucz. Katarzyna Walęcka-Matyja

psycholog

Prowadzę konsultacje psychologiczne dla dzieci, młodzieży i rodzin. Pomagam w obszarze trudności w relacjach z samym sobą, z bliskimi osobami, z otoczeniem.
W pracy wykorzystuję założenia szkoły systemowej, psychologii pozytywnej oraz humanistycznej. Należę do Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej oraz Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Bliskich Związków.
Lubię czytać książki i je pisać. Współpracuję z mediami popularyzując najnowszą wiedzę psychologiczną. Przemawiają do mnie słowa Winstona Churchilla: Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga.

Wykształcenie:

  • Psychologia, , jednolite 5-letnie studia magisterskie w Uniwersytecie Łódzkim
  • Stopnie naukowe doktora i doktora habilitowanego w Uniwersytecie Gdańskim
  • Centrum Terapii Krótkoterminowej w Łodzi
  • Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach CTSR w Warszawie

Kursy i szkolenia:

  • Instytut PsycCentrum Onkologii Instytut im. Marii Skłodowskiej Curie
  • Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego
  • Fundacja Polskie Forum Migracyjne
  • Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
  • Instytut Postępowania Twórczego
  • Human Skills

Doświadczenie zawodowe:

  • Instytut Psychologii
  • Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
  • Poradnia Zdrowia Psychicznego SP ZZOZ ZSZ MSWiA
  • Profilaktyczno-Rozwojowy Ośrodek Dzieci i Młodzieży
  • Biuro doradztwa personalnego MPS
  • Współpraca ze stowarzyszeniami- Polskie Stowarzyszenie Chorych na Hemofilię, Polskie Stowarzyszenie Syndromu Tourette’a
  • Współpraca z Wojewódzkim Urzędem Pracy
  • Współpraca z Sądem Okręgowym

Zakres udzielanej pomocy psychologicznej:

– Umacnianie wiary w siebie i w swoje możliwości

– Sztuka nawiązywania i utrzymywania relacji interpersonalnych z ludźmi

– Skuteczna komunikacja i radzenie sobie z hejtem

– Skomplikowane w relacje w związkach romantycznych, rodzinnych, w rodzinach po rozwodzie, patchworkowych

– Rodziny o zróżnicowanej strukturze w oczach dzieci: konflikt, rywalizacja, faworyzacja, lojalność

– Osiąganie harmonii w relacjach skłóconych rodzeństw

– Dzieci zaskakujące swych rodziców- nauka, religia, seksualność, zainteresowania

– Kiedy szkoła i nauka nie kręcą dzieci

– Cyfrowe rodzicielstwo – sposoby na dzieci w sieci

– Umocnienie rodziców w roli wystarczająco dobrych rodziców

– Różne perspektywy doświadczania krytycznych wydarzeń życiowych, jak: żałoba, rozwód, utrata pracy, przewlekła choroba

– Sprawienie, by stres był tylko solą życia

– Oswajanie wyzwań adaptacyjnych

– Drogi i cele rozwoju osobistego